Kulturális statisztikai rendszer 2011 Nincs bejelentkezve
Súgó

Útmutató a 2011. évi összesítő használatához
A megjelenő felület bal oldalán a szűrési feltételek fülre kattintva a legfelső sorból (űrlapok mező) ki kell választani az adatgyűjtés OSAP számát és megnevezését. A „Tábla” sor melletti háromszögre kattintva pedig ki kell választani az összesítendő tábla nevét. Ha nem kívánunk feltételt megadni, az „Összesítés” gombra kattintva az összes adatszolgáltató adata összesítésre kerül a kiválasztott táblára.
 
Az összesítést különböző feltételek megadásával szűkíthetjük. A „Mező” sorban lehet kiválasztani a szűrési feltételt (pld. fenntartó típusa), majd a „Feltétel” sorban meg kell adni, hogy az eredmény a kiválasztott feltétellel
= egyenlő,
<> nem egyenlő,
vagy intézmény azonosító megadásakor hasonló legyen.
Az „Érték” sorban kell kiválasztani a feltételhez tartozó lehetőségek közül a keresendőt (pl. megyei önkormányzat).
Ezt követően a „Logikai művelet” sorban ki kell választani az „ÉS” műveletet, majd a „Lista bővítése” gombra kattintva kell jóváhagyni a feltételt. Egyszerre több feltételt is megadhatunk, pl. legyen a fenntartó típusa megyei önkormányzat, és legyen az intézmény működési módja működő. Ilyenkor a „Logikai művelet” sorban meg kell adni, hogy a feltételek milyen logikai művelettel kapcsolódjanak egymáshoz. (ÉS kapcsolat esetén mindkét feltételnek egyaránt teljesülnie kell, VAGY kapcsolat esetén vagy az egyiknek, vagy a másiknak.)
 
A lekérdezés eredménye a „Nyomtatás” gombbal kinyomtatható, vagy az „Excel export” gombbal Excel táblázat formában elmenthető.
 
Táblaépítés
 
A táblaépítés funkció arra szolgál, hogy valamilyen bontásban jelenítsük meg az összesített adatokat.. A „Szűrési feltételek” fülnél a fentiek szerint ki kell választani az adatgyűjtést, és meg lehet adni a szűrési feltételeket, majd a „Táblaépítés” fülre kattintva a „Sor” sorban kell megadni, hogy az összesítendő adatok milyen ismérvek szerint csoportosítva jelenjenek meg. (pl. megyénként, fenntartó típusa szerint). Az alatta található „Lista bővítése” gombbal kell jóváhagyni a csoportosítást. Ezt követően a „Tábla” sorból kell kiválasztani a táblát, amelyből az adatot összesíteni szeretnénk, majd a „Mező” sorból kell kiválasztani azt a cellát, amely adatát szeretnénk összesíteni. Az alatta található „Lista bővítése” gombbal itt is jóvá kell hagyni a csoportosítást, majd az „Összesítés” gombbal kell lefuttatni a lekérdezést. Azonos csoportosítással több táblának több celláját is egymás mellé rendelhetjük ezzel a módszerrel. Egyszerre több csoportosítási mód is megadható, ilyenkor a csoportosítások eredménye egymás alá kerül.
 
Az oszlopok jelölése:
 
Az adatgyűjtés (a) OSAP számát, a tábla (t) sorszámát, a táblán belül a sor (s) és az oszlop (o) számát tartalmazza. (pl. a1447t1s7o1 a 1447. sz. adatgyűjtés 1. táblája 7. sorában és 1. oszlopában található adat).
 
 
 
Teljes Excel-export listák
 
A felület jobb oldalán, a súgó alatt található teljes Excel-export listák bármelyikére kattintva az adott adatgyűjtés összes egyedi adata adatszolgáltatónként megjeleníthető. Célszerű az exportot először elmenteni a saját gépre, majd azután megnyitni. Egyes adatgyűjtéseknél az Excel fájl nagy mérete miatt a folyamat pár percig is eltarthat. Az így készített Excel fájl külön munkalaponként tartalmazza az egyes adattáblákat. Az oszlopok az aktuális adatlap egyes celláinak adatait tartalmazzák adatszolgáltatónként. Az alapadatok az elektronikus regisztráció alkalmával megadott intézményi törzsadatok:
county megye
i_int_id adatszolgáltató intézmény azonosítója
vch_institute_type intézmény típusa
vch_name intézmény neve
vch_zip irányítószáma
vch_settlement helység
parent_name anyaintézmény neve (önállók esetén azonos az intézménnyel)
vch_address intézmény címe
vch_leader intézmény vezetője
vch_phone intézmény telefonszáma
vch_fax intézmény faxszáma
vch_email intézmény e-mail címe
vch_url intézmény honlap címe
user_full_name az elektronikus kitöltő neve
user_phone telefonszáma
i_adoszam az intézmény adószáma
 
A t0 tábla tartalmazza az adatlap fedőlapján található adatokat:
 
i_kultstat_operating_mode_id működési módja
i_kultstat_operate_style_id működés jellege
i_operate_week éves nyitva tartás hetekben
i_kultstat_economy_mode_id gazdálkodási módja
i_kultstat_upholder_type fenntartó típusa
valamint az egyéb, speciális kategóriákat, mint pl. funkció, szakmai besorolás
Feldolgozás folyamatban. Kérjük, várjon!